DIENSTEN


BRANDING

Jij bent het merk
Merkbeleving is wat bepaalt of je een loyale klant wordt of niet. Marketing kan je overtuigen om een item van een bepaald merk te kopen, maar het is de merkbeleving die bepaalt of je voor het rest van jouw leven alleen dat merk zal kopen.
 

Marketing kan bijdragen aan een merk, maar de branding van een merk gaat dieper dan een marketing campagne of advertentie. 

 

Het merk is wat er overblijft nadat de marketing haar werk heeft gedaan. Het is wat in je gedachten blijft hangen bij een product, dienst of organisatie, al dan niet, op dat moment, je het hebt gekocht of niet gekocht. 

Philosophy Branding
Bij bestaande en nieuwe merken beginnen we bij de basis. Wij dompelen onszelf onder om het waarom, wat en hoe van het merk te doorgronden. In deze fase doen we tegelijkertijd onderzoek naar de context van het merk. We analyseren het umfeld van het merk om zo goed mogelijk inzicht te krijgen in hoe de wereld rondom jouw merk denkt en handelt. We combineren deze twee gebieden om de unieke merkpropositie en merkwaarden te bepalen die jouw merk uniek maakt. Dit is essentieel om als merk consistent te blijven in een wereld die blijft veranderen.
Zintuiglijke branding

In deze fase vertalen we elk stukje gedachtegoed van het merk naar visuele output en grafisch design. Dit volledig in lijn zijn met de filosofie van het merk. De complete visuele branding is gebundeld in een stijlboek. Dit wordt de kern voor alle visuele uitingen van jouw merk. Zelfs als verschillende partijen werken aan de groei van het bedrijf, wordt iedereen hierdoor gedwongen om continuïteit en kwaliteit te waarborgen.

Branding van het gedrag – de mensen achter het merk.

Jouw mensen zijn jouw merk. Daarom is het zo belangrijk dat de merkwaarden, de merk propositie en de visuele branding worden vertaald naar het gedrag van de mensen achter het merk. Ook hierin wijst Flirt Branding jou de weg. 

Connecting customers to your brand

Je kunt een geweldig merk hebben, met een geweldige filosofie en alle mensen achter het merk gedragen zich hoe zij zich zouden moeten gedragen.


Maar je hebt nog iets extra’s nodig om het de merkbeleving de merkloyaliteit te verhogen.

Het is tijd voor een marketing campagne die blijft plakken.


Flirt Creativity heeft jarenlange ervaring in en kennis van het concept, de strategie, het uitvoeren en begeleiden van (geïntegreerde) marketingcampagnes. Van een focus op één touchpoint tot een omni-channel marketingcampagne om jouw doelgroep te bereiken. Wij geloven naast consistentie en esthetiek in een goede dosis emotie, omdat mensen emotioneel zijn. Mensen willen persoonlijk benaderd worden en verlangen naar een merk dat verbinding met ons wil maken.

Strategie

In de strategische fase ontwikkelen we een uitgebreid plan om het gestelde doel te bereiken. De strategie berusten wij op marktonderzoek en moet gericht zijn op de juiste doelgroep, de juiste plaats, het juiste medium en het juiste inzicht om een concept op te bouwen. Wij zorgen dat de strategie ijzersterk staat voordat we de campagne verder inrichten. 

Concept

In de conceptfase gaan wij aan de slag met de creatieve invulling van de strategische marketingcampagne. Dit zal uiteindelijk de kern vormen van de campagne. Voor elke campagne ontwikkelen wij pakkende en vernieuwende concepten op om ervoor te zorgen dat de doelen worden bereikt.

Creatie

De strategie is bepaald en het concept is klaar, nu moet alles tastbaar worden. Wij ontwikkelen sterke advertising campagnes met innovatief grafisch design. Ons creatieve team doet dit met sterke short- en long- copywriting, en Art Direction met oog voor detail.