Bakerline branding

THINGREDIENTS EVERYWHERE



Klant: Bakerline
Deliverables: Brand strategy | Logo design | Branding | Styleguide | Brand positioning | Graphic design | DTP | Project management | Pre-press

De positionering en branding voor Bakerline was iets speciaals. Terwijl we het merk aan het bouwen waren, was het proces van het vinden van de juiste taart net begonnen. 

Terwijl de meeste taartproducenten zich sterk concentreren op de jonge en gezonde vrouw, hebben we Bakerline zo gepositioneerd dat de man ook aangesproken wordt.

Logo ontwerp

De taart is zo puur mogelijk. Hij heeft zo min mogelijk ingrediënten. Daarom creëerden we een logo dat uit drie eenvoudige vormen bestaat. Pure geometrie. Het lettertype is stevig, misschien zelfs mannelijk. Dit is het tegenovergestelde dan de vaak gebruikte, meer sierlijke lettertypes. Deze letter contrasteert met de ietwat elegante fotografie om een mooie mix te brengen om zo de man en de vrouw aan te spreken.

Kleurgebruik

In de eerste stadia van het vinden van de juiste taart zou het een normale 'gebakken' taart worden. Daarom hebben we gekozen voor warm geel dat de warmte van een oven en het belangrijkste ingrediënt, eieren vertegenwoordigt. Hoewel het uiteindelijk een raw en veganistische taart werd - en de oven en eieren werden verwijderd - was de kleur al deel van het DNA van het merk. Waar de concurrenten pastelkleuren gebruiken, bleef Bakerline gewaagd en anders.

Ellen Hoog

Bakerline heeft Olympisch hockey kampioen Ellen Hoog veroverd als 'brand ambassador' van het fijne merk. Ellen stelde zelf de Bakerline 'Ellen Hoog' cake samen, en kwam deze persoonlijk lanceren tijdens het Bakerline pers event! Goed bezig jongens.