Re-Branding

O'Neill

Client: O'Neill 
Deliverables: Branding, Art Directie, Concept, Grafisch Design, Web Design 

O’Neill, the original Californian brand, met een prachtige heritage en mega exposure op de Europese markt, was op zoek naar een branding partner die kon helpen met het verfijnen van de brand Identity en brand story van het merk.   In 2018 is Flirt begonnen met het verfijnen van de merkwaarden, de missie en positionering van het merk als weerspiegeling van hun persona. 

Het wereldberoemde verhaal van O’Neill is begonnen met Jack O’Neill, die altijd op zoek was naar manieren om langer van surf en de zon te genieten – dit is hoe hij de wetsuit uitgevonden heeft – een manier om langer van de oceaan te kunnen genieten. It’s always summer on the inside, was zijn lijfspreuk. Dit mantra vormde dan ook de basis voor de nieuwe kernwaarden. Want de zomer is niet zomaar een seizoen, het is een gevoel, wat je het hele jaar kunt ervaren!    

Met deze slogan als basis voor alle merk communicatie, hebben wij styleguides ontwikkeld voor verschillende seizoenen, waarin we de branding en visuele communicatie van het merk hebben vastgelegd.  De samenwerking als partners heeft ervoor gezorgd dat we naast strategisch advies en campagne ontwikkeling ook verschillende grafische materialen hebben ontwikkeld, zoals web design, brochures, hangtags, instore communicatie en etalages.