Re-Branding

OneMeeting

Klant: OneMeeting
Deliverables: Concept, Branding, Grafisch design 

OneMeeting is een onafhankelijke, internationale intermediar voor allerlei soorten vergaderingen en zakelijke ontmoetingen. OneMeeting biedt klanten wereldwijd een breed scala aan locaties voor het houden van een meeting. Groot of klein. Het merk klopte bij Flirt aan met de vraag om een merkconcept en identiteit te creëren die past bij hun gastvrijheid en de persoonlijke benadering van hun klantenservice.   

Wij besloten een concept te creëren waarin merkgedreven verhalen, die gekoppeld zijn aan ‘mensgerichte’ oplossingen, de klanten aanspreken. Het concept is geworteld in de balans tussen werk en privé. Waar de woorden ‘werk’ en ‘vergadering’ vaak een nare bijsmaak opleveren. Ons doel was om OneMeeting op te werpen als de redder in nood, en het als dé tool in te zetten om het regelen van vergaderingen makkelijker te maken.  

We kozen ervoor om het merk weer te geven in een huiselijke werksfeer, en we veranderden het gevoel van ‘verwarring’ en ‘ongemak’ van zakelijke bijeenkomsten in het gevoel van een ‘fijne oplossing’ met een vriendelijke ondertoon. Hierdoor voelen vergaderingen persoonlijker, vertrouwd en dichterbij het gevoel dat we voelen wanneer we niet op werk zijn. OneMeeting kan zich daardoor ‘thuis’ noemen voor meetings.      

De volledige merkidentiteit is zo gemaakt dat je het concept onmiddellijk kunt herkennen. Van het kleurenpalet getiteld "Latte Beige" en "Window Blue" tot aan de tekeningen die de menselijke benadering van het merk benadrukken. Daarnaast biedt de nieuwe fotografie een inkijkje in de persoonlijke aanpak van OneMeeting. Flirt heeft het merk groeipotentieel gegeven met een nieuwe identiteit, geschikt voor de wereldwijde markt.