AVIATOR JEANS

BECOMING MARKET LEADER



Client: Just Brands
Deliverables: Strategy | concept | campaign | video | photography 

In het verleden heette PME Legend: Pall Mall, maar door veranderingen in de wet moest er een grote naamverandering plaatsvinden. 

We hebben deze overgang aangegrepen om het iconische cargo vliegtuig te claimen. Hoe hebben we dit platform eigen gemaakt en de naamswijziging doorgevoerd?

The Aviator has landed

Om dit te doen, introduceerde PME Legend een fragrance zoals veel andere modemerken. Met een tv-commercial hadden we de kans een geweldig verhaal te vertellen over een plaats waar de ziel van de ware cargo piloten nog steeds bestaat. Deze plaats vonden we in Bolivia, waar veel vliegtuigen vlees van de Amazone leverden naar de hogere plekken in het Andesgebergte.



Dit verse vlees werd het nieuwe goud. Vroeger moest dit met een vrachtwagen worden afgeleverd en dit kon heel erg lang duren. Nu, per vliegtuig, is er een nieuwe markt geboren en de cargo piloten vlogen tocht na tocht, route na route. Dit was zo'n succes dat de fragrance al snel niet meer op voorraad was. Om het merk nog verder uit te breiden, hebben we voorgesteld dat een spijkerbroek een veel betere keuze is voor een tv-commercial. 



We hebben de visueel opvallende Aviator jeans uitgekozen voor een nieuwe tv- commercial. De combinatie van de naam, het verhaal en de pay-off: "The Aviator is landed" vormde een sterke boodschap. Het succes was zo groot, dat PME Legend gedwongen werd om de productie van de Aviator jeans te verhogen. De tv- commercial was de kers op de taart, maar we hebben ook outdoor materiaal gemaakt, diverse POS-materialen, raamstickers, fleetmarketing en we hebben zelfs samengewerkt met Discovery Channel.

The results
De Aviator campagne werd een succes door de unieke samenwerking tussen Flirt Creativity en PME Legend. Niet lang na de lancering van de campagne verkocht PME Legend meer spijkerbroeken dan ze ooit hadden gedaan en de voorraad slonk overal al snel. Wat begon als een naamwijziging met een fragrance, bleek een van de grootste successen uit de Nederlandse jeansgeschiedenis.