online series

PAUSE, CHOOSE AND BUY FAVORITE CLOTHING DIRECTLY OUT OF THE SCENE

Klant: Just Brands
Deliverables: Strategie | Concept | Campagne | Video | fotografie

Met Netflix, Spotify, iTunes en HBO is een mediarevolutie een feit. De vraag die we ons stelde is: hoe kunnen we een campagne opzetten die gebruik maakt van on-demand? Mensen houden van series kijken, daarom maakten we een online serie gebaseerd op het merkplatform. We vertellen een verhaal over een cargopiloot en zijn klassieke Silverbird en de strubbelingen die hij mee kan maken. 
Mensen konden zich inschrijven voor de serie en zo de eerste te zijn om de online première van elke nieuwe aflevering te zien. De abonnees kregen de kans om een unieke handgeschilderde leren jas te winnen, die tevens te zien was in de serie. Je kunt zelfs de producten die men draagt in de serie rechtstreeks uit de film bestellen. Pauze, kies, koop, het was nooit zo leuk en makkelijk.

THE CASE MOVIE

THE KICK-OFF

De serie werd gelanceerd door middel van een teaser op de PME Legend stand op de modebeurs in Berlijn. Hier boden we iets unieks aan de bezoeker. We hebben namelijk aangeboden de nieuwe jeans online te bestellen, die in de trailer werd getoond, maar nog niet beschikbaar in de winkels. Zonder ooit het product uit geprobeerd te hebben, bestelden meer dan 300 mensen deze nieuwe jeans.

MORE FUEL FOR THE CAMPAIGN

De campagne werd verder ook offline bij het publiek gebracht door middel van een tv commercial met een tag-on om mensen over te halen om naar de site te gaan. Eenmaal online kwam het publiek in aanraking met de gehele collectie van PME Legend. Ook ging PME Legend een samenwerking aan met Breitling. Het horloge gebruikt in de online serie was een authentieke Breitling Navitimer. Deze kon je winnen als je een Hudson Bomber jas kocht.

INTERACTIVE VIDEOPLAYER

Natuurlijk droeg de gehele crew PME legend in elke aflevering, zodat je elk item meteen kon bestellen uit de serie.

Pauzeer, kies, koop, het was nog nooit zo makkelijk.