SALON DE NIEUWE STAD

AN IDENTITY TO INSPIRE

Klant: MBO Amersfoort
Deliverables: Strategie | Logo | Branding | Styleguide | Fotografie 

MBO Amersfoort startte een nieuwe beauty- en haarsalon als praktijkopleiding voor haar studenten. Het begon als een pitch, en doordat we deze hebben gewonnen is onze relatie begonnen.

We bouwen een identiteit om zo het collectieve gevoel tegenover een praktijkopleiding in de haar- en beautysector te kunnen veranderen. Het beeld dat veel mensen hebben is dat studenten een prima kapsel kunnen knippen, maar niet zo goed als een ‘echte’ kapper. Dit is een denkfout. De studenten zijn creatief, enthousiast en krijgen het beste toezicht zodat ze zo goed als elke andere kapper of kapster in de sector kunnen knippen. 

Voor de leerlingen heeft de manier waarop ze worden gezien door de maatschappij veel impact op hun persoonlijke kwaliteiten en groei.

Hoe hebben we de perceptie veranderd 

Om deze te veranderen hebben we een identiteit gecreëerd om studenten te inspireren. Zo kunnen ze sneller beter worden in hun vak en kunnen ze trots zijn om te werken en te leren in 'Salon de Nieuwe Stad'.  


Het is gepositioneerd als een high-end salon, maar spreekt nog steeds de student aan, omdat er gewoonlijk een leeftijdsverschil is tussen student en klant. De huisstijl geeft vertrouwen aan potentiële klanten; ze zien en krijgen kwaliteit. Een zelfverzekerde klant is een zelfverzekerde student en vice versa.