VOUWWAGENZAAK

AN IDENTITY TO EXPLORE

Klant: Vouwwagenzaak
Deliverables: Strategie | Logo | Branding | Stijlgids

Laurens, een ervaren vouwwagenverkoper nam contact met ons op omdat hij zijn eigen bedrijf wilde beginnen. Wij hebben zijn no-nonsense houding aangenomen om een onderscheidend en puur merk te creëren binnen de markt waarin hij werkt. We moesten de manier veranderen waarop potentiële consumenten naar vouwwagens kijken. Omdat het wordt beschouwd als stoffig en voor ‘oudere mensen’ die te veel vrije tijd hebben.

Het ding is, dat een jonger publiek veel baat zou hebben bij vouwwagens, omdat ze compact en makkelijk te gebruiken zijn en vooral niet zo groot en duur zijn als een gewone caravan. 


Het logo was zo ontworpen dat het leeg op een typische trip die je maakt met een vouwwagen. Ze rijden over kronkelende wegen, men ziet meanderende rivieren zich een weg banen door de natuur en men kan genieten van schitterende bergen die opdoemen in de verte. Ook is de afkorting van Vouwwagenzaak, VWZ, leesbaar in het beeldmerk.

Blauw is gekozen als kleur omdat water en de lucht ook blauw zijn. Het antraciet is gekozen omdat het asfalt en gesteente ook deze kleur hebben. Als je het overweegt om erop uit te trekken; breng een bezoekje aan de Vouwwagenzaak en laat Laurens je overtuigen.